Sider

torsdag den 27. oktober 2011

Så lukker vi ned

Der er kommer nok til at blive stille på bloggen frem til de første erantisser viser sig.

I weekenden fik jeg endelig ryddet op i haven, slået græs for sidste gang i år, og gjort terrassen ren og ryddelig.

Der er stadig blomster på roserne og høstanemonerne står der endnu, Sankt Hansurt er også med. Den syriske rose ser lidt trist ud og har nu fået en lyskæde - med solcelle - smidt over sig. Det har været et godt og vådt haveår, men også med masser af dejlige solskinsdage med kaffe og avislæsning på havebænken. Mine nyplantede rhododendron'er har fået den bedste start med al den vand, og der har i det hele taget ikke været meget med at slæbe vand frem og tilbage i kander.

Græsset kunne være grønnere - men sådan er det bare - det bliver man aldrig mere tilfreds af. Vi har fået ordnet vores altan, så når foråret kommer skal terrassen males - det bliver super. Jeg forestiller mig vi holder en lille festlig indvielse af den, på en af de første lune dage i foråret.

Alle krukkerne på nær de 2 største står ude foran i gården. Mine 2 pelargonier har jeg taget ind for vinteren, og håber de klarer den (hvis jeg ellers husker at vande) i gæste/arbejdsværelsets havedør. De lyser op i pink og lyserødt derinde.

Jeg ved ikke, om jeg når det, men jeg kunne så godt tænke mig at få sat pinseliljer - nu må vi se.

Rigtig god vinter til alle have(blog)ejere - vi ses/blogges, når havelysten begynder at spire igen, og der skal lægges planer for det kommende haveår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar