Sider

fredag den 1. juli 2011

Ferieklar have

Overskyet sommervejr ca. 20-22 grader



Vi skal på en lille uges ferie, så i eftermiddag tog jeg en lille amok-runde i haven, så den ikke er helt forvokset, når vi kommer hjem. Olivia bliver hjemme og passer hunde - men jeg regner ikke med, at hun gider at lave havearbejde, bare det at få hende til at samle op efter hundene, er vist udfordring nok....

Så i dag har jeg slået græsset - det bliver altid for langt. Og så gik jeg besærkergang på jasminen, som nu er afblomstret - den ser nu smal og tynd ud - og der ligger en ordentlig bunke grene bag hækken. Vi er så heldige at gårdmændene kommer og samler grene ind for os, det gør det så dejligt nemt.

Jeg elsker simpelthen at beskære - og så er det jo godt, at jeg har en lille have, for der er det altså nødvendigt at klippe her og der. Lille Trille har været meget vagtsom så hjørnet ind mod 'kattehaven' er blevet skærmet af med lidt hønsenet. Vi håber det vil hjælpe lidt på problemet - ellers er yndlingsbeskæftigelsen at ligge på lur på en af naboens 3 katte :-(


Roserne er nu på deres aller højeste. Den hvide pæon har stadig 3 knopper der venter på at springe ud - så det har egentlig været en forholdsvis lang pæonsæson - skønt.

Her er lidt af stokroserne i vores gård:


Og her de flotte knopper, som jeg er ret facineret af:

Stokroserne er nu godt igang. Jeg har rigtig mange i år, og har nydt både knopper og følge med i hvilke farver de nye planter har. Det der med forventningens glæde er bare godt. Se nedenfor de forskellige farver - så godt som kameraet nu vil honorere dem.







Blomsterne ligner næsten syriske roser
Jeg har prøvet at få en del forskellige blomster til at gro her i gården, men intet har vokset så godt som stokroserne. De første frø jeg fik var fra Strynø, men det er nok et par generationer siden. Her i gården gror de som regulært ukrudt. Lige min stil - er dog temmelig sikker på at naboerne, med deres minimalistiske, ukrudtsfri, flisebelagte haver og for-gårde, ikke mener det lige er deres kop te. Og det er helt i orden, der skal jo være plads til os alle, også kedelige haver ;-) uden selvsåede skønne blomster i vild forvirring som hos mig!!

Nå, nu tager jeg til Als i morgen - måske finder man lidt have-inspiration på ferien til Sønderjylland...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar