Sider

søndag den 15. maj 2011

Syrenerne dufter...

...Og æbletræer og enge fyldt med mælkebøtter og søde harer som hopper omkring. Der er masser af skønne dufte på villavejene, især hvis man er ude og gå en aftentur.
Der er også nogle træer, som har en ubehagelig duft, f.eks. blomstrende rønnebærtræer, dem har vi jo en del af her i rønneholtparken! Men det meste dufter nu godt.

Køerne ved Børstingerød mose er kommet på græs i dag - ingen springende harer dér!
Havearbejde har jeg ikke lavet meget af, hverken i ugens løb eller her i weekenden. Det er mest vandkanden jeg har haft gang i - og så det hårde arbejde ved at gå at nyde det hele :-)
Billederne nedenfor er bare en opdatering af, hvordan der ser ud nu. Det er virkelig groet alt sammen, det ses tydeligt, hvis man sammenligner lidt med aprilbillederne:

Piletræet skyder med krøllede skud



Nu er tulipanerne slut, men roserne skyder og har allerede små knopper, pæonerne som jeg har vandet lidt ekstra, står også med fine knopper. Holder de hvad de lover, bliver det et brusende syn, når de springer ud!!
Kærmindesøster pynter som en blå sky for enden af haven. Der skal findes nogle hundesikre høje stauder el. lign. til at have bagved. Jeg har jo tænkt, at jeg skal have en hvid rose, bl.a. men der kommer til at mangle noget mere. Måske en hortensia - er dog bange for hvad Mio kan finde på at gøre ved den...


Der enkelte huller (bare pletter uden blomster) her og der, så jeg skal nok sidde med blade og bøger og få idéer til at fikse lidt op her og der. Og så har vores 4-benede entreprenør også været på spil og gravet på sin plet - så den slags huller har der også været - grr :-(


Her har vi dækket hullet til igen (bare rolig - Mio har ikke lært at bruge spaden). Spaden står der for at holde ham fra at grave igen. Han er ikke så glad for haveredskaberne... Som man kan se, er der faktisk en hosta, som har overlevet - der er faktisk 2 i alt.
Nedenfor er et af de andre slags huller - jeg må bytte lidt om på pæon og rose i efteråret. Pæonen skulle kun være 60 cm høj  - men den er ca. en meter. Jeg tror også at Løjtnants hjerte skal rykkes med lidt tilbage og stå ved siden af. Hvad der så skal stå foran, vil jeg gå og spekulere lidt over sommeren igennem. Det er så hyggeligt.
 

Nu er Allium rigtig på spring. Og det ser så godt ud, at de svæver over rosenbuskene. De er har jo stået der et par år nu, mens roserne jo kun blev plantet sidste år. og slet ikke var i samme højde som nu. Derfor har det set underlig bart ud rundt om. Men nu virker det som tænkt. Dejligt. Min Rose de Recht har lidt svært ved at holde sig opret, så jeg har lavet en lille bambustripode, for at hjælpe den lidt på vej.




 Og endelig kom der vand - en hel syndflod i lørdags - den lille have siger mange tak... Desværre lækker min vandmåler, så hvor meget der faldt, ved jeg ikke. Men det lød som Niagara Falls i vores nedløbsrør!!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar