Sider

onsdag den 4. maj 2011

Kom maj du søde milde >:(

Det er ikke lige de milde vinde, vi har over Allerød. De sidste dage har været meget kolde, det har været med vintertights på løbeturen, og handsker på cykelruten til og fra arbejde.

Men haven er køn! Selvom jeg savner en lun krog at nyde den fra.

Sidste weekend fik jeg nusset lidt her og der. Min mor kom med bregner, som blev sat bag vandfadene. Det har været tørt, og efter som jeg allerede har talt knopperne på mine pæoner, og gerne vil have de alle springer ud- fik de en ekstra sjat vand hver i sær. Jeg håber det lykkes dem alle at komme smukt i blomst. De sidste 2 satte jeg forrige år, og jeg aner ikke længere hvad farve de har. De er købt i Netto... Ligesom min løjtnants hjerte som er helt overdådig i år.

Så meget kan man få for en 10'er:


Jeg havde jo planlagt et kombineret tørketålende/sensommer/kenzoinspireret bed (fra bogen om de 32 bed) men ironisk nok er mine smukke purpursolhat væk, ædt eller bukket under for frosten - og kun min lille pink merian, (som jeg rent faktisk fik gratis på Caroline Mathildestiens planteskole, fordi den var så sølle), der har overlevet!!

Men jeg har faktisk et kenzobed, bare se her:


 En selvsået Judaspenge i forgrunden:





Her gemmer et vibeæg (eller hedder det 'en'?) sig i løjtnanthjerte:


Søndag fik jeg også fjernet en masse mælkebøtter fra plænen. Jeg gad egentlig ikke, men de sprang i øjnene og den ene bøtte tog den anden, og pludselig var der en masse sjove huller i 'plænen' og langt færre mælkebøtter. Når man har en så lille græsplæne som os, kan man rent faktisk nå langt, og virkelig se forskel.
Samme aften trak det op med mørke skyer - og jeg måtte haste hjem fra mine søndagsindkøb, for at nå hjem og smide mine super reperationsgræsfrø. Frøene er nemlig enkeltvis omvundet gødning, og skulle derfor være super effektive. Jeg nåede det også inden regnen kom- og nu ser det ud som om der er en, som har tabt en halv pose kokosmel ud over det hele. Jeg er spændt på om resultatet bliver mærkbart bedre!

Noget af det gode, ved at have have, er, at man rent faktisk kan glæde sig over at det regner, også selvom det lige har været lækkert lunt sommer vejr! Jeg hørte til min rædsel at der var hagl og hårde byger over Hillerødmotorvejen - og tænkte straks på mine stakkels blomster. Men vi gik fri! Det er bare så ærgerligt, når det hele bliver fladt

Her nusser Olivia om sine fodboldstøvler:



Og her arbejder 2 eksperter på at fikse vores skur:



Tjek lige denne her ud http://youtu.be/V1bFr2SWP1I det er i bogstaveligste forstand den fedeste fortolkning af Over the Rainbow!! Tak til Charlotte for tippet

6 kommentarer:

  1. Hej derude - dette er en lille test af kommentar funktionen. Send gerne en kommentar, det er så hyggeligt!! Hvis du har en google-konto skal du være logget ind, og vælger den nedenfor. Ellers vælger du bare anonym, det er vist det nemmeste - men du må selfølgelig gerne skrive hvem du er.
    Jeg har valgt anynym denne gang for at se om det virker.
    Mange hilsner Isabelle

    SvarSlet
  2. Kære Isabelle

    Tak for links. Det med den søde knægt og hans ukulele. Og så din fine haveblog. Man bliver rigtig glad af at se på de dejlige blomster og farverne. Og så din smukke datter!

    Kh
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Oh, tak ;-)
    Og til andre der vil se den lille virtuos - så tjek dette link ud http://youtu.be/ErMWX--UJZ4 god fornøjelse.

    SvarSlet
  4. Kære Isabelle - sikke en smuk hjemmeside og nogle fantastisk dejlige billeder! Nød osse den store ukulele-sanger :-)
    Stort knus fra Helene

    SvarSlet
  5. Hej Isabelle.

    Skønne billeder. Det leder tankerne hen på dengang vi havde vores nyttehaver. (-:

    Knus fra Karen Louise

    SvarSlet
  6. Ja, tak det var skønne men hårde tider. Jeg savner dog at kunne dyrke grøntsager ind imellem, men hvornår skulle jeg få tid? Håber I havde en god konfirmation!!Ses!

    SvarSlet