Sider

onsdag den 24. april 2013

Hjortens hævn - eller - Uønsket nr. 1

Det var en dejlig dag i søndags, og jordbærplanterne struttede, kroppen værkede efter strabadserne. Men jeg skulle snart blive rigtig godt gammeldags gal i skralden. For mandag eftermiddag, tøffede jeg op i haven med min lille hund, for at vande planterne, inden aftenens træning med den store hund.

Jeg blev mildest talt rasende, da jeg så 5 nedgnavede jordbærplanter og tydelige hjortespor!!! Aldrig har jeg været så fortørnet. I gamle dage da jeg havde nyttehave, havde jeg ikke besøg af så næsvise banditter. Det er muligvis hjortenes hævn efter de mange gange hundene har sat efter dem...

Heldigvis blev det dog hævnet senere på aftenen, dog ikke noget med, at jeg fik fingrene i en riffel for at forsvare min jordlod (selvom humøret var til det!!! slet og ret amerikanske tilstande) - læs mere på www.miomedmere.blogspot.com
Endnu senere på aftenen, i solnedgangens skær, satte jeg og sønikke pinde op med flagrende plaststrimler, sølvpapir og hundeuld bundet på snore. Jeg har dog ikke endnu været oppe og tjekke om det har haft den ønskede virkning - at holde sultne klovdyr fra mine jordbær!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar